Twoja informacja

Masz dla nas temat? Napisz!

Remont na kolei niepotrzebny?

Modernizacja linii kolejowej między Warszawą a Poznaniem skróci czas przejazdu na tym odcinku zaledwie o 5 minut- informuje Dziennik Gazeta Prawna.

-Inwestycja, która ma kosztować ponad 2 miliardy złotych jest zbędna. PKP zaplanowały tę inwestycję w rozdmuchanej skali, aby „przerobić” pieniądze z UE. Gdyby remontu nie wykonano środki trzeba by zwrócić. A to byłoby kompromitacją resortu infrastruktury – twierdzi cytowany przez Dziennik Jakub Majewski prezes Fundacji Pro Kolej.

W artykule można też znaleźć informację o tym, że tory i trakcja na tym odcinku są zużyte maksymalnie w  40% i mogłyby być użytkowane jeszcze przez wiele lat.

-W Europie Zachodniej nikt nie rozbiera torów w dobrym stanie technicznym, żeby położyć nowe i jeździć po nich z taką samą prędkością, czyli nie więcej niż 160 km/h – mówi dla Dziennika Gazeta Prawna Majewski, którego fundacja złożyła wniosek w tej sprawie do jednej z unijnej komisji. Może to spowodować wstrzymanie lub zmniejszenie finansowania inwestycji przez Unię Europejską. Aktualnie ma ono wynieść 80%.

Najnowsze komentarze
  • Pieprzenie osób, które nie mają pojęcia o temacie ! Nikt nie będzie rozbierał torów, bo wymieniana będzie jedynie trakcja, czy to co do góry ponad torami ! A remont nie ma wcale spowodować skrocenia czasu przejazdu ! Remont ma spowodować to, że na torach będzie mogło się pojawić więcej pociągów. Obecnie trakcja jest za słaba i chwilami brakuje w niej prądu i na jednym odcinku nie moze być więcej pociągów. Po remoncie pociągów będzie jeździło więcej.

  • Dodatkowo budowane będą przejazdy bezkolizyjne, tzn. wiadukty zamiast zwykłych przejazdów kolejowych. Dzięki temu pociągi będą mogły rozwijać większe prędkości.

  • Wiadukty będą na tej trasie tylko dwa nowe – w Koninie i Kostrzynie

  • Tryt i jojo popierają te pseudoinwestycję, bo zapewne wcale nie korzystają z przejazdów pociągami!!!

  • Wcale nie popieram, uważam, że można by wydać te pieniądze na coś innego związanego z koleją, np. budowę większej ilości wiaduktów. A głównie nie podoba mi się rozwiązanie problemu komunikacji zastepczej, która zakorkuje trasę do Wrzesni całkowicie. Ale się wypowiadam, gdy ktoś pisze nieprawdę, że celem remontu jest przyspieszenie czasu przejazdu. Co do „przerobienia” kasy z Unii to akurat nie mam takiej wiedzy. A pociągiem jeżdżę dość czesto, nie codzień, ale znam temat.

Dodaj komentarz