Kilkudziesięciu sołtysów, reprezentujących różne gminy powiatu słupeckiego rozmawiało wczoraj o kwestiach związanych z nowelizacją ustawy o funduszu sołeckim. Spotkanie zorganizował Urząd Gminy w Słupcy.
Fundusz sołecki to środki wyodrębnione z budżetu gminy, które przeznaczane są na realizację określonych inwestycji służących poprawie życia mieszkańców. Ustawa o funduszu sołeckim została uchwalona w 2009 roku i to wtedy gminy podejmowały pierwsze decyzje o utworzeniu funduszu. Po blisko pięciu latach, dokładnie 21 lutego 2014 r. Sejm przyjął nowelizację ustawy, która wprowadza kilka istotnych zmian. To właśnie ich m.in. dotyczyło spotkanie w Urzędzie Gminy w Słupcy, które poprowadził przedstawiciel Wielkopolskiego Ośrodka Kształcenia i Studiów Samorządowych.
Piotr Koźmiński, prowadzący
Spotkanie miało też na celu wyjaśnić wątpliwości i rozwiązać problemy, z którymi sołtysi borykają się od początku wprowadzenia funduszu sołeckiego. Jak się okazuje, w dalszym ciągu dotyczą one głównie wyboru zadań, jakie można zrealizować w ramach funduszu.
W spotkaniu udział wzięło kilkudziesięciu sołtysów z gmin: Powidz, Orchowo, Lądek i Słupca.