Twoja informacja

Masz dla nas temat? Napisz!

Jak pozycjonowanie może wpłynąć na zyski Twojej firmy?

Coraz więcej mówi się dzisiaj o pozycjonowaniu. Z roku na rok ta metoda promocji marki staje się ważniejsza dla ostatecznego efektu kampanii marketingowej. Czy pozycjonowanie może wpłynąć bezpośrednio na wzrost zysku firmy? Jakie jest pośrednie działanie w tym obszarze? Sprawdź, dlaczego i w jaki sposób dzięki pozycjonowaniu Twoja firma zacznie więcej zarabiać.

 

Pozycjonowanie, czyli wyróżnienie strony

Warto zacząć od wyjaśnienia, czym tak właściwie jest pozycjonowanie. Pomoże to zrozumieć, dlaczego pozwala ono więcej zarabiać. Otóż mowa o działaniach, które prowadzą do poprawy pozycji strony firmowej w wynikach wyszukiwań. Co istotne, mowa tutaj zarówno o stronie głównej, jak i poszczególnych podstronach. Innymi słowy, użytkownik wyszukujący jakieś produkty lub usługi w pierwszej kolejności trafi na link do Twojej oferty. O ile oczywiście przeprowadzisz udane pozycjonowanie strony internetowej.

 

Większy ruch na stronie – potencjalnie większa sprzedaż

Pozycjonowanie ma kilka celów. Niemniej tym najbardziej podstawowym, stanowiącym przepustkę do osiągania kolejnych, jest zwiększenie ruchu na stronie. Dzięki poprawie widoczności strony firmowej, zwiększamy na niej ruch, czyli przybywa kliknięć. Potencjalnie zwiększa to również sprzedaż. W końcu jeśli na stronie pojawi się więcej użytkowników, mamy szansę pozyskać więcej klientów. Niemniej aby do tego doszło, nie wystarczy wyróżnić stronę. Trzeba zachować odpowiednio wysoki poziom konwersji, czyli stosunku liczby dokonywanych zamówień wobec wejść na stronę. W tym celu trzeba zadbać o atrakcyjność witryny oraz jej przejrzystość, a także rzecz jasna o atrakcyjność samej oferty.

 

Wzrost popularności marki

Większość klientów decydujących się na pozycjonowanie, oczekuje natychmiastowych efektów. Rzeczywiście ich osiąganie jest możliwe, na co wskazaliśmy powyżej. Niemniej nie zawsze jest to najważniejsze. W przypadku niektórych firm pozycjonowanie może mieć na celu głównie promocję marki, a nie bezpośredni wzrost sprzedaży. Mowa tutaj na przykład o zakładach usługowych czy sklepach stacjonarnych. W ich przypadkach klient nie ma możliwości skorzystania z oferty online. Oczywiście, również tutaj możliwe jest zwiększenie zysku poprzez bezpośrednie zachęcenie do skorzystania z oferty. Jednak większy efekt daje promocja marki, która dzięki wysokim pozycjom w wynikach wyszukiwań staje się lepiej rozpoznawalna. W dłuższej perspektywie czasu daje to efekt w postaci zwiększonych obrotów. Trzeba jednak uzbroić się w cierpliwość. Budowa rozpoznawalności marki, podobnie jak jej renomy, wymaga miesięcy, a czasem nawet lat.

Dzisiaj żaden ekspert z dziedziny marketingu nie ma już wątpliwości, że pozycjonowanie to niezbędny element działań marketingowych. Jak widzisz, poprawnie przeprowadzone przyczynia się bezpośrednio do zwiększenia zysków firmy. Nie można jednak umniejszać znaczenia wpływu pośredniego, czyli wzrostu rozpoznawalności marki, który także pomaga zwiększyć zysk, z tym że w dłuższej perspektywie czasu.

Zainteresowany? Zapraszamy do kontaktu! Studio Lokomotywa – pozycjonowanie Poznań

 

*Artykuł sponsorowany