W środę 25 września w Słupcy odbyło się szkolenie pod hasłem „Jak zostać dostawcą US Army?”.
– Celem spotkania było poinformowanie przedsiębiorców o możliwości realizacji zamówień publicznych dla Armii Stanów Zjednoczonych. W spotkaniu wzięło udział około 45 przedsiębiorców z 41 firm i 23 branż. W większości byli to przedsiębiorcy z terenu Powiatu Słupeckiego oraz kilka firm spoza powiatu. Szkolenie odbyło się w Sali Narad Urzędu Miasta Słupca.
Podczas spotkania skupiono się na najważniejszym temacie jakim jest rejestracja firmy jako potencjalnego dostawcy w systemie SAM (System for Award Management), które to jest niezbędne do realizacji kontraktów dla Armii Amerykańskiej i daje możliwość dostępu do szerokiej bazy kontaktów firm z całego świata. Ponadto scharakteryzowano uwarunkowania prawne współpracy polskich firm z Armią Amerykańską stacjonującą w Polsce przede wszystkim z punktu widzenia profitów takich jak np. zwolnienie z podatku dochodowego, czy zerowa stawka podatku VAT, jak również wymogi dotyczące dokumentacji przetargowej, narzędzia i sposoby wyszukiwania ogłoszeń przetargowych, czy zasady rozliczenia wygranych przetargów. Przedstawiono również wybrane statystyki (w tym dotyczące kategorii produktów) przetargów dla Armii Amerykańskiej.
Szkolenie przeprowadzili prelegenci Atlantic Contract Sp. z o.o Sp. k. – Adam Durka – Dyrektor Handlowy oraz Maciej Winnicki – Dyrektor Operacyjny. Organizatorami ze strony Starostwa Powiatowego w Słupcy byli starosta Marek Dąbrowski, wicestarosta Piotr Kowalski oraz Andrzej Grzeszczak – kierownik Wydziału Spraw Społecznych wraz z pracownikami WSS Agnieszką Kasprzyk, Katarzyną Koralewską i Pawłem Wiśniewskim.
Podczas szkolenia swoją ofertę dla firm zaprezentowała Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. z Oddziału w Poznaniu reprezentowana przez konsultantki Wiolettę Bartkowiak i Krystynę Skaczkowską. Swoją propozycję współpracy przedstawił również Powiatowy Doradca Klimatyczny – Łukasz Lenarczyk. Należy podkreślić, że organizacja tego typu szkolenia na terenie Powiatu Słupeckiego i chęć aktywizacji lokalnych podmiotów gospodarczych wynika ze stacjonujących w Bazie Wojskowej w Powidzu oddziałów żołnierzy Armii Amerykańskiej oraz powstałego tam kompleksu logistyczno-sprzętowego.
Współpraca lokalnych firm z US Army może przynieść obustronne korzyści finansowe i ma dużą perspektywę rozwoju. Po szkoleniu miało miejsce spotkanie starosty Słupeckiego – Marka Dąbrowskiego z prezesem Atlantic Contract Sp. z o.o Sp. k. – Łukaszem Reszką i prowadzącymi celem omówienia dalszej współpracy. Przedsiębiorcy zainteresowani dostępem do materiałów ze szkolenia proszeni o kontakt z kierownikiem Wydziału Spraw Społecznych – Andrzejem Grzeszczakiem tel. 63 275 86 51; [email protected]; [email protected] – czytamy w informacji Starostwa.
Organizatorami spotkania byli Starostwo Powiatowe w Słupcy i Atlantic Contract Sp. z o.o Sp. k. przy wsparciu Ministerstwa Rozwoju i Technologii.
FOTO: Starostwo Powiatowe w Słupcy