Twoja informacja

Masz dla nas temat? Napisz!

Uczniowie Trójki uczą się zdalnie

Przerwa w zajęciach w związku z epidemią koronawirusa dla uczniów szkół nie oznacza czasu wolnego od nauki. Postanowiliśmy sprawdzić jak sytuacja wygląda w naszych placówkach.

Nauka zdalna odbywa się między innymi w Szkole Podstawowej nr 3 w Słupcy podczas zawieszenia zajęć.

Sytuacja w Polsce w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa spowodowała decyzję 
o zawieszeniu zajęć dydaktyczno – wychowawczych i opiekuńczych w szkołach na terenie całego kraju i o pozostaniu uczniów w domach. Szkoła umieściła na szkolnej stronie internetowej apel do wszystkich uczniów o zastosowanie się do tego polecenia i potraktowanie go jako działania dla społecznego dobra. Czas wolny od uczęszczania do szkoły jest dla uczniów czasem nauki w innej formie zgodnie z zaleceniami MEN.

-Organizujemy naukę zdalną – z wykorzystaniem  e-dziennika i e-poczty. Dzięki temu, że od 7 lat Szkoła korzysta z usług chmurowych Office 365, a nauczyciel informatyki założył dla wszystkich uczniów od klas III do VIII konta e –poczty, sposób komunikacji nabrał innego tempa. W roku szkolnym 2015/2016 z inicjatywy nauczyciela informatyki została wprowadzona innowacja – zeszyt w chmurze a od dwóch lat uczniowie na zajęciach informatyki tworzą Teamsy pracujące z e – zeszytem w chmurze.

Chmura jest środowiskiem pracy dla nauczycieli, którzy od wielu lat korzystają ze współpracy poprzez środowisko chmurowe Od 8 lat szkoła pracuje z e- dziennikiem, co daje szerokie spectrum możliwości zdalnej pracy, kontaktów z uczniem i rodzicami. Te wieloletnie praktyki, różnorakie narzędzia, którymi na co dzień posługuje się Szkoła w procesie dydaktyczno – wychowawczym, sprawiają, że obecna potrzeba zdalnego nauczania nie stanowi dla uczniów nowości. Problem może tkwić w jakości domowych zasobów: szybkości łącza internetowego, jakości sprzętu i dostępu do niego. Obecnie nasi nauczyciele przesyłają uczniom ćwiczenia, zadania, materiały do powtórek, linki do ciekawych filmów edukacyjnych- tłumaczy dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3, Agnieszka Orchowska.

Drogi komunikacji przedstawiają się następująco: Uczniowie klas I – III – przekaz informacji za pomocą dziennika elektronicznego na konta rodziców oraz od 25 marca wszyscy uczniowie będą mieli potencjalne możliwości korzystania z programu Teams. Polega on na utworzeniu przez wychowawcę klasy zespołu uczniowskiego. Na początku uczniom będzie potrzebna pomoc ze strony Rodziców.

Uczniowie klas IV – VIII mają większe umiejętności w posługiwaniu się usługami chmurowymi i posiadają szkolne konta poczty elektronicznej. Dla Nich przygotowane są następujące sposoby przekazu zadań:

Poprzez dziennik elektroniczny, gdzie w zakładce ,,zadania domowe” umieszczone są informacje o zadaniach lub drogach ich docierania do uczniów. W tym miejscu będą też mogły się znaleźć linki do polecanych stron lub informacja o zalogowaniu się na e-podręczniki. Poprzez pocztę elektroniczną nauczyciele będą przesyłali informacje, linki oraz załączniki z plikami, w których będą polecenia lub ćwiczenia.

W ramach przedmiotu informatyka uczniowie z klas IV – VIII tak jak do tej pory wszelkie informacje z pełną instrukcją ich wykonania mają podawane w zeszytach elektronicznych w programie Teams.

-Od 23 marca zakładamy dla wszystkich klas w naszej szkole grupy przedmiotowe w programie Teams, który wzbogaci nasze dotychczasowe kanały informacji. Oprócz możliwości przekazywania notatek elektronicznych poprzez zeszyty przedmiotowe, każdy nauczyciel będzie miał możliwość w ramach dostępnych możliwości i potrzeb: zdalnego łączenia się z uczniem, jeżeli będzie taka potrzeba to z całą klasą, oczywiście o ile możliwości techniczne po stronie ucznia na to pozwolą.

Nauczyciel będzie miał możliwość nagrywania filmików instruktażowych i przesyłania ich uczniom. Będzie też możliwość poprzez Teamsy wysyłania zadań drogą elektroniczną i ich zdalnego oceniania.

W przypadku braku możliwości kontaktu przez Internet z uczniem, nauczyciele kontaktują się telefonicznie. Jako nauczyciele już od ubiegłego tygodnia robimy spotkania konferencyjne za pomącą programu Teams.

W takich spotkaniach może uczestniczyć jednocześnie cała Rada Pedagogiczna, co mamy już przetestowane i z wyników tego testu jesteśmy bardzo zadowoleni. Pozwoli to nam na zorganizowanie Rady Pedagogicznej online.

Informacje bieżące co do dalszych działań będą na bieżąco przekazywane Uczniom i Rodzicom- dodaje dyrektor szkoły.


Najnowsze komentarze
  • Sami nie wierzycie w to co mówicie. Nic tym dzieciom się nie stanie bez paru tygodni ba, nawet miesięcy bez szkoły. Tym bardziej bez trójki. To co teraz się dzieje to jest najlepsza szkoła dla wszystkich. Z

    • Przecież to jest odgórny przykaz z ministerstwa. Musze się z tego rozliczać. Czego nie rozumiesz? Nie uczymy -źle. Uczymy -źle. W d… ach się wam poprzewracalo . Wiecznie nie pasuje i na marginesie też mam 2 dzieci w wieku szdolnym w tym jedno w średniej i oni też się uczą.

      • Drogi nauczycielu. Tylko Ty dostaniesz 100% pensji A my 80. Siedzimy z dziećmi całe dnie A Wy tylko wytyczne dajecie.l i zawalacie nauka. Po tyg mamy dość.

        • Do Mmm
          No może i masz 80% ale jeśli jesteś sprzedawcą , sekretarką itd. to czy pracujesz zdalnie tak jak ja ? czyli “zawalasz swoja robotą ” z polecenia szefa innych ? Bo ja muszę przygotować karty pracy , a później je ocenić , muszę przygotować się do lekcji prowadzonej on-line czyli przez kamerę ? Robisz to? NIE siedzisz na tyłku z dzieckiem , ze swoim dzieckiem – to się z tego ciesz

          • Drogi nauczycielu Chciales być naczycielem czy nie? No pewnie chciałeś. To po co te żele?

    • Zawsze musi być KTOŚ winny : szkoła, nauczyciele, politycy, rządzący, pani w sklepie na kasie, lekarz, sąsiad obok. Zawsze: mnie, moje, mi się należy, niech mi dadzą. Może w sytuacji o której nikomu z nas się dotąd nie śniło powinniście zapytać się sami siebie: Co ja zrobiłem dla swoich bliskich? Kiedy miałem ostatnio czas poświęcić im chwilę uwagi? Kiedy to ja zrobiłem coś dla ogółu ze zwykłej ludzkiej dobroci i uczciwości? Wielu z nas w obliczu tego, co się własnie dzieje będzie musiało się jeszcze zmierzyć z typowymi ludzkimi tragediami: utratą bliskich, brakiem pracy, środków do życia, załamaniem psychicznych, utratą zdrowia itp. Czy naprawdę nic nie jest wstanie poruszyć serc i mózgów tej ludzkiej cywilizacji ?????????? A może to my sami jesteśmy dla tego świata największą “zarazą” i zagrożeniem???
      Pozostający w nadziei… za odrobiną człowieka w człowieku….
      Nikifor.

      • Twoja wypowiedź bardzo prymitywna. Tak jak dzieła Nikifora. Mówiąc w ten sposób sam wyrażasz egoizm. Tak jak wszyscy w tej trudnej sytuacji.

  • Dokładnie, przesadzają z tymi lekcjami, wysyłają nowy materiał który bez wytłumaczenia nauczyciela jest nie możliwy do zrozumienia ale to w końcu nasza trójka.

  • Ale wy zjeba** jesteście mam dziecko które tak bardzo się cieszy że jest w domu i nie podrzebne jest takie nauczanie bo ich to nie nauczy

    • Stary Masz racje

  • Oczywiście wszyscy z was mają rację, zarówno uczniowie, rodzice jak i nauczyciele, tylko pretensje kierujemy nie tam gdzie trzeba. Raczej ci co zgotowali cały taki bałagan powinni za to odpowiadać. Niestety w dwa dni nie da się przygotować szkoły, infrastruktury informatycznej itp. do pracy zdalnej. Szkoła to nie firma gdzie jest 30 pracowników, to 500 dzieciaków i 50 nauczycieli, którzy korzystają z łączy internetowych, dzienników elektronicznych, które już nie są wydolne. Przepisy są ogólne i regulują wszystko w sposób bardzo lakoniczny i całościowy, natomiast kiedy będzie potrzeba znalezienia kozła ofiarnego znajdą się np dyrektorzy, których trzeba ukarać dla przykładu, dlaczego? Żeby zgonić na kogoś winę za taki bałagan. Mam wielu znajomych nauczycieli i większość zamiast po południu zająć się domem i dziećmi uczestniczyła w naradach on line, przygotowywała materiały, ogarniała cały temat z możliwością szybkiej komunikacji z uczniami i to w jaki sposób takiego ucznia ocenić, więc myślę że chyba pretensje powinny zostać pokierowane znacznie wyżej za całokształt: “świetnie przeprowadzoną reformę szkolnictwa”, zaniedbania w systemie oświaty – wieloletnie, a co najważniejsze działanie: “bo jakoś to będzie”. Zresztą zawsze uważam, że każdy może spróbować swoich sił w szkolnictwie. Nawet sobie ludzie nie wyobrażają co to znaczy być nauczycielem i naprawdę im nie zazdroszczę. Wolę spędzić miło czas z dziećmi i mieć wszystko w poważaniu za 80 % wypłaty aniżeli mieć kolejny problem na głowie przez niedouczonych i niedoświadczonych polityków, bo jak mówi stare przysłowie: błędy lekarzy leżą na cmentarzu, a błędy nauczycieli zasiadają w sejmie.

Dodaj komentarz